Lionsclub Hondsrug
Logo Wensambulance

Ons gekozen goede doel

Het zal je maar overkomen …. ben je ernstig ziek met een beperkte levensverwachting en daardoor beperkt in je doen en laten. Je hebt nog een laatste vurige wens: naar het huwelijk van je kleinzoon, naar het afstuderen van een je dochter, naar de plek aan de Drentse Aa, waar je je levenspartner hebt leren kennen of naar een wedstrijd van je favoriete sportclub, of ……. Maar hoe?

De Wensambulance Noord – Nederland probeert die wens in vervulling te laten gaan. Onze 150 vrijwilligers willen die wensen –kosteloos- in vervulling laten gaan. Dat gebeurt door professioneel opgeleide chauffeurs, verpleegkundigen en verzorgenden, maar altijd na overleg met de betrokken arts. Daardoor wordt alle zorgvuldigheid in acht genomen om een wens op een verantwoorde manier uit te kunnen voeren.

Als Lionsclub waren wij al zeer gecharmeerd van dit doel. Tijdens de pandemie kwam de noodzaak nog sterker naar voren en De Wensambulance rijdt ook weer. Voor meer informatie over het doel verwijzen wij u graag naar de website: https://www.wensambulancenn.nl/over-de-wensambulance/en twitter: @wensambulancenn