Lionsclub Hondsrug

Overig

De volgende editie zal op 11 september 2022

Drentselionsrally 2021

Wat hebben we genoten van de prachtige 4e editie van de Drentse Lionsrally. Met 55 equipes zijn we Groningen en Drenthe (letterlijk) rondgereden. We waren gestart bij de Rijksluchtvaartschool in Eelde. Daar hebben we een Corona-check gedaan en iedereen mocht vervolgens wachten op het startsignaal. Rond 10.45 waren alle deelnemers onderweg. De route ging via “bolletje-pijltje” en een fotoroute via prachtige dorpjes en natuur om de stad Groningen heen. De lunch was bij Sassenhein in Haren. We hadden het getroffen met het weer dus zaten we allemaal lekker buiten.

Na de lunch zijn we direct in Drenthe terechtgekomen. Daar zijn we dwars doorheen gegaan via o.a. Zuidlaren, Rolde en uiteindelijk Zweeloo! De weergoden lieten ons niet in de steek dus konden wij het hele programma buiten genieten van de prachtige tuin van Herberg De Aelderstroom. Dat was wel even schrikken voor het restaurant want de tafeltjes stonden binnen gedekt in de klassieke boerderij. Bedankt voor de flexibiliteit!

Na een lekker drankje is bekend gemaakt dat er €7.500,00 voor het goede doel is opgehaald. Onze partnerclub Bad-Oeynhausen was ook aanwezig en zegde ook nog €500,00 toe. Een heel mooi gebaar.

Dan nog de persoonlijke “strijd”. Er waren in totaal 94 punten te verdienen door foto’s op volgorde te zetten, bordjes te zoeken en enkele vragen te beantwoorden. Van de 55 equipes waren er 2 volledig foutloos! Uiteindelijk viel de beslissing door de ingestuurde foto’s van deze twee teams te beoordelen. Team 15 is de uiteindelijke winnaar geworden. Van harte gefeliciteerd!

Al met al dus een hele geslaagde dag.

Meer herinneringen staan in de fotogalerij (link hieronder te vinden).

De totale uitslag staat hier.

Naar de fotogalerij.